Sabtu, 11 Juli 2020

Kristian Boleh Guna Kalimah Allah

Maulana Wan Tahir Al-Mazahiri ᴴᴰ السلام عليكم ورحمة الله وبركاته. Penganut Kristian boleh guna kalimah Allah dalam penerbitan agama - Mahkamah.


Mengapa Kristian Bersungguh Ingin Guna Kalimah Allah Ismaweb

Kristian Boleh Guna Kalimah Allah.

Kristian boleh guna kalimah allah. Bagaimanapun ia perlu disertakan dengan penafian hanya untuk orang Kristian dan lambang salib di hadapan kulit buku. Bagaimanapun ia perlu disertakan dengan penafian hanya untuk. Mungkin juga kalimah Allah dapat menyamakan agama Kristian dengan agama Islam kerana menyembah Tuhan yang sama.

KUALA LUMPUR Mahkamah Tinggi di sini membuat ketetapan membenarkan penganut agama Kristian di negara ini menggunakan kalimah Allah dalam penerbitan buku agama selain digunakan dalam pembelajaran mereka. Kenapa Nak Guna ALLAH. Mahkamah Tinggi benarkan penganut Kristian guna kalimah ALLAH.

Hakim Datuk Nor Bee Ariffin membuat keputusan itu selepas membenarkan. Kristian Boleh Guna Kalimah Allah. Sarawak tak pernah larang penganut Kristian guna kalimah Allah Sultan Johor mahu rayuan kes kalimah Allah diteruskan arah majlis.

Zulkifli Mohamad Al-Bakri sepatutnya lebih tegas berhubung isu kalimah Allah berikutan keputusan Mahkamah Tinggi membenarkan penggunaannya oleh penganut Kristian. Isu Kalimah Allah. Baru-baru ini Mufti Perak mengeluarkan kenyataan tentang isu penggunaaan kalimah Allah oleh orang bukan Islam khususnya penganut Kristian.

Tiga perkataan itu ialah Baitullah Kaabah dan solat. Kalimah Allah Kini Boleh Digunakan Oleh Penganut Kristian. Penganut Kristian boleh guna kalimah Allah dalam penerbitan.

Kerajaan Malaysia Fail Rayuan Terhadap Keputusan Benarkan Guna Kalimah Allah Dalam Penerbitan Kristian Isu itu menarik perhatian meluas di negara yang mempunyai majoriti penduduk Muslim di mana penganut Kristian telah menggunakan perkataan Arab. Maaf Mufti Perak boleh saya bertanya. Kes kalimah Allah episod malang bagi umat Islam.

Rabu lalu Mahkamah Tinggi memutuskan bahawa penganut agama Kristian di seluruh negara boleh menggunakan kalimah ALLAH dan tiga perkataan Arab yang lain dalam penerbitan agama mereka untuk tujuan pendidikan. MN gesa kerajaan rayu keputusan benarkan bukan Islam guna kalimah Allah. Maulana Wan Tahir Al-Mazahiri ᴴᴰ السلام عليكم ورحمة الله وبركاتهhttpsyoutube.

Penganut Kristian Malaysia dibenarkan menggunakan kalimah Allah bagi merujuk kepada Tuhan dalam penerbitan bahan pendidikan agama itu menurut keputusan sebuah Mahkamah Tinggi pada Rabu yang menamatkan larangan sejak beberapa dekad lalu dengan mahkamah itu menganggapnya sebagai tidak berperlembagaan kerana menyekat kebebasan. Gesaan tersebut dinyatakan oleh ahli jawatankuasa. Dari segi undang-undang dari segi mainan politik dari segi ancaman kepada Islam dari segi toleransi agama dan sebagainya.

Penganut Kristian Boleh Guna Kalimah AllahMahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini memutuskan membenarkan penganut Kristian menggunakan kalimah Allah dalam pene. Menteri di Jabatan Perdana Menteri Hal Ehwal Agama Datuk Seri Dr. Kalimah Allah Penganut Kristian boleh guna untuk tujuan mendidik.

Rasanya ramai yang runsing dan mengulas berkenaan kebenaran yang diberikan oleh Mahkamah kepada penganut agama Kristian untuk mengunakan kalimah Allah dan beberapa kalimah yang lain. Dari segi undang-undang dari segi mainan politik dari segi ancaman kepada Islam dari segi toleransi agama. Kenyataannya dilaporkan di Mingguan Malaysia di bawah tajuk Jangan terus cabar hina Islam Mingguan Malaysia 2712013.

Mahkamah Tinggi di sini telah memutuskan bahawa penganut Kristian boleh menggunakan kalimah Allah dan tiga perkataan lain dalam penerbitan agama itu bagi tujuan pendidikan dalam komuniti mereka. Selain perkataan ALLAH tiga lagi perkataan lain yang dibenarkan ialah Baitullah Kaabah dan solat. KUALA LUMPUR - DIKEMAS KINI Mahkamah Tinggi di sini pada Rabu membenarkan penganut Kristian seluruh negara menggunakan kalimah ALLAH dalam penerbitan pendidikan agama itu.

Semalam Mahkamah Tinggi di sini memutuskan bahawa penganut agama Kristian di seluruh negara boleh menggunakan kalimah Allah dan tiga perkataan Arab iaitu Baitullah Kaabah dan solat dalam penerbitan agama mereka untuk tujuan pendidikan. Menteri Agama diminta bertegas. Dengan ini penerimaan agama Kristian oleh orang Islam boleh jadi lebih mudah Mantan Ketua Hakim Negara Tun Abdul Hamid Mohamad juga tidak diambil affidavitnya sedangkan beliau pada 24 Januari 2014 pernah menyebut.

Mahkamah Tinggi di sini hari ini memutuskan bahawa penganut agama Kristian di seluruh negara boleh menggunakan kalimah Allah dan tiga perkataan Arab yang lain dalam penerbitan agama mereka untuk tujuan pendidikan. Pelbagai sudut boleh diulas. KUALA LUMPUR 10 Jan MCA hari ini dalam satu kenyataan menegaskan penggunaan kalimah Allah tidak hanya terhad kepada masyarakat Islam dan Kristian tetapi pengganut agama lain seperti Sikh Hindu orang asli semenanjung dan Baba-Nyonya juga boleh menggunakan kalimah suci tersebut.

Pelbagai sudut boleh diulas. RASANYA ramai yang runsing dan mengulas berkenaan kebenaran yang diberikan oleh mahkamah kepada penganut agama Kristian untuk mengunakan kalimah Allah dan beberapa kalimah yang lain.


Penggunaan Kalimah Allah Dalam Bible Dilarang Di Selangor Sultan Sharafuddin Astro Awani


0 komentar: