Kamis, 24 September 2020

Macam Mana Nak Guna Easy Parcel

Saya SANGAT REKEMEN seecaps lock means memang sungguh-sungguh ni guna easy parcel ni sekiranya korang memang jual barang yang berat 1 kilo ke bawah macam bawang merah setengah kilo serbuk kunyit ke kan. Courier mana yang terbaik servicenya macam mana dari segi caj harga tempoh penghantaran security barang yang dihantar ada dikenakan cukai tak bila kastam negara dorang cek parcel tersebut.


All About M M Tutorial Cara Guna Easyparcel

Lepastu boleh kembangkan dan guna platform lain juga contohnya Instagram dan twitter.

Macam mana nak guna easy parcel. Sebaliknya dia tolong manage kan je dan jadi perantara antara kita dengan syarikat courier besar besar tu. Nak cuba guna thermal printer tetapi tak sure macam mana thermal printer berfungsi. Peluang untuk tukarkan alamat boleh lagi dilakukan.

Kalau guna pos laju dalam 2-3 hari barang dah sampai memang cepat. Gunakan Shopee untuk listkan barangan yang korang jual. Topup for any package to get flat rate for weight below 1 kg.

Pos surat or kad ada la. Step 1 Sign up. Step 3 Dah boleh isi info untuk postage.

Yesterday was my very first time pergi dekat kaunter poslaju dalam pejabat pos. So far macam saya yang buat bisnes Shaklee ni memang banyak juga guna postage untuk pos berat-berat sampai 3-4 kg. Masa aku mula mula guna EASYPARCEL dulu tengah ada promosi flat rate RM500 je untuk pos item bawah 1kg seluruh semenanjung.

Anggap macam catalog atau website untuk menjual. EASY PARCEL ialah sebuah syarikat yang ala ala macam orang tengah antara client dengan courier company. Barang korang mesti lah.

So sebulan tu kalau topup RM200 pun sangat jimat sebab memang selalu sangat guna. Dan nak terus direct ke isi parcel then anda digalakkan guna. Selalu sangat nampak iklan Easy Parcel ni lalu dekat wall FB tau tapi tak berminat pulak nak klik hehe.

Kemudian follow je step Nina tunjuk ni senang sangat. Tuan suami selalu pos barang guna easy parcel ni. Dan cara the seller nak buat delivery barang-barang tu kepada customer biasa mereka akan pos either using pos laju atau pos daftar.

Lepas dah ada nilai isian barulah kita boleh isi detail poskod kita penerima serta pilih nak guna syarikat courier yang mana. Alamat email anda tidak akan disiarkan. Pilih bulk upload untuk hantar parcel yang banyak lebih dari 1 pun boleh.

Jadi ini adalah tutorial untuk thermal printer SoonMark dalam easyparcelshop. Namun kesilapan itu tetap jugak boleh berlaku tanpa kita sedari. Hendaklah menghubungi sebelum jam 2 petang untuk posmen pickup pada hari yang sama.

Barang memang tak pernah. Pilih nak guna kurier apa. Cara Mendaftar dan Menggunakan Easy Parcel Apa itu Easy Parcel Tutorial Updated 2020 Haiiikak bee nak share bagai mana nak register dan menggunakan easy parcel.

Kalau order masuk dari Shopee memang guna waybill dari Shopee. Hubungi pos laju pickup hotline iaitu PosLaju On Demand Pickup. Semalam bos mintak tolong aku pi pejabat pos laju untuk hantar documen.

Selalu diba pilih single parcel je. Bagus eh kalau macam ni nak pos barang just dari rumah je kalau guna Easy Parcel ni. Mesti korang tanya apa Easy Parcel ni kan.

Sangat mudah untuk para usahawan dari rumah. Maksudnya kita kena topup akaun kita dan setiap kali pengeposan dibuat akan tolak directly daripada baki akaun kita. Saya suka sgt servis ni sbb.

Inter dan pos semua oder ke dalam Easy Parcel automatically macam tu. Account easy parcel ni berkongsi dengan tuan suami. Kalau kita guna poslaju direct cas postage 500gm ke.

Register for a free account and get RM25 TRIAL CREDIT FOR FREE. Minima RM 20 kemudian boleh pilih nak topup RM 50 RM 100 RM 300. Nak story sikit lah pasal guna servis penghantaran barang.

So disebabkan kebengongan aku dalam pos mengepos ni aku ambil masa yang sangat lama untuk settlekan hadiah2 giveaway tu walaupun rupanya senang kacang. Kemudian follow je step Nina tunjuk ni senang sangat. Start send parcel for less.

Nak hantar kat Ipoh je pon. Tapi sekarang dah jadi RM600 dah. Tuesday August 23 2011.

Biasanya husniey topup sikit je dalam amaun RM 50 aje. That why kena selalu trace tracking number. Farhan berkata 7 months lalu Boleh hubungi kami disini untuk hantar barang ke luar negara guna DHL.

Memang penting sangat kalau tak takde lah bas syarikat berjalan untuk tahun baru cina ni. Contohnya korang nak pos sebuah buku. Maksudnya easy parcel ni bukan lah sebuah syarikat courier pun.

Aku tak pernah lansung pos barang. Banyak juga soalan-soalan yang diterima berkaitan dengan cara pos barang Shopee ni dan saya ada berjanji untuk buat satu pos berkenaan dengan perkara ni. Dan last sekali adalah kuiz saya adalah untuk trainer yang ada aa sosial media yang nak memudahkan lagi tak nak copy paste.

Automatik barang tak kan sampai kepada penerima dan terpaksa dipulangkan semula. Easy parcel ni kira macam orang tengah yg offer kita courier servis yg mana kita boleh pilih courier mana yg kita nakKita bayar pada easy parcel kita diberikan dalam bentuk credit kira top up macam touch n go la. Next time log in je jangan sign up pulak lagi Step 2 Top up kredit untuk bayaran postage.

Bukan diorang yang pos kan barang korang. Cuba gunakan marketplace Contoh marketplace yang paling senang nak guna dan senang nak sign up apply ialah Shopee. So steps nak dapatkan flat-rat ni.

Bahar berkata 6 months lalu apakah syarat2 utk buka akuan dgn DHL. Pos daftar ni biasanya orang guna utk pos barang ringan ringan yang berat 05-15kg. If perasan awal yang alamat salah.

Nak tanya siapa ada pengalaman pos barang dari Malaysia ke luar negara cth US UK Japan dll. So bagi yang baru nak berjinak-jinak dengan business online atau shopping online macam aku ni haa perlu tahu tentang postage. Macam mana nak guna DHL.

Langkah mudah nak subscribe servis Easyparcelmy. Kalau guna pos laju prabayarflyerrm7 tapi kalau guna pos daftar. Nak register klik sini Easy Parcel dan register macam biasa.

Contoh diba memang guna jt so top up under jt. Oh ye pos daftar tak yah isi borang apa2 tulis details penerima kat parcel tukalau nak guna pos daftar. Bagi thermal printer sleek masih menggunakan USB sepenuhnya.

Sebelum ini saya ada berkongsi kepada pembaca-pembaca semua bagaimana cara menjual di ShopeeAlhamdulillah feedback yang diterima sangat memberangsangkan. As for extra large macam aku selalu guna sesuai untuk sumbat handbags. EASY PARCEL ni menggunakan sistem prepaid.

Pertama Kali Guna Servis DHL Express. Nak dipendekkan cerita saya terjumpa cara menggunakan pos laju pickup servis. Bekalan plastik juga unlimited terms kitorang panggil plastik plastik ni ialah Flyers Ada daripada size small medium large dan extra largeBiasanya kalau small tu muat la nak sumbat tudung sehelai medium elok untuk baju jubah Large pula untuk jeans atau baju 3-4 helai.

Sekarang anda boleh pilih untuk membeli thermal printer SoonMark yang ada bluetooth atau tidak. Caranya mudah seperi dibawah. Bukannya banyak sangat parcel.

Bila guna je servis courier tu nnt easy parcel akan tolak dari credit kita. So ada empat cara ni pilih yang mana sesuai dengan anda.


Tutorial Cancellation And Refund Process Easyparcel Delivery Made Easy


0 komentar: