Sabtu, 05 September 2020

Resepi Kek Coklat Moist Kukus Guna Milo

Bagi penggemar tegar kek coklat silalah cuba. Ada banyak juga resepi kek yang pernah saya kongsikan sebelum ni.


Pin On Cik Manggis Recipes

Ambil 1 cawan milo.

Resepi kek coklat moist kukus guna milo. Tapi rupanya kek coklat lembap kukus ni tak pernah lagi saya kongsikan resepinya. 12 cawan susu pekat. Kek ni s angat-sangat moist padat dan paling special tak terlalu manis.

KEK MILO KUKUS VIRAL BAHAN-BAHAN 4 biji telur ayam 2 cawan Milo 2 sudu besar susu pekat manis Esen vanila secukupnya CARA. Terpulang pada anda jika nak jadikan kek ini kek cheese leleh atau nak letak topping pilihan. Kukus selama 45 minit susu cair susu pekat minyak biji telur gula serbuk koko tepung gandum.

Melalui facebook seorang wanita menggunakan Nama Mia Mie telah berkongsi resipi membuat kek Milo kukus yang sedang viral sekarang ni. Kek coklat milo moist kukus kesukaan budak-budak. Sebab apa saya suka buat kek kukus.

Kali ini kita cuba resepi kek cawan kukus milo pula. 12 cawan tepung gandum 1 sudu teh baking powder 12 sudu teh soda bikarbonat 12 cawan serbuk koko 1 cawan minyak masak. Kek coklat kukus bakar.

Resepi kek coklat kukus moist ikut sukatan cawan. Tidak perlu dibuat frosting pun kerana kek ini memang sangat rich dengan rasa coklat. 7 sudu makan gula.

Moist chocolate cake Topping Coklat. Bungkus dalam aluminium foil atau freezer bag. Kita boleh ubah gunakan Milo.

Resepi Kek Coklat Blender Versi Kukus Loyang. Boleh cucuk kek guna garpu untuk pastikan kek masak sempurna. Tapi kalau korang ada bekas besar letak je dalam bekas besar tu.

Jadi inilah waktu terbaik ibu nak mencuba resepi kek coklat kukus moist ikut sukatan cawan ni. Cara cara freeze muffin. Kebiasaannya kek atau muffin coklat lebih sedap selepas di simpan semalaman.

3 Resepi Kek Coklat Moist Sedap Sukatan Cawan Paling Mudah Kek Coklat Moist merupakan kek yang digemari oleh semua golongan samada dewasa kanak-kanak remaja mahupun bayi yang baru boleh makanKek coklat moist sememangnya adalah kek kesukaan mommy. 1 sudu teh garam. Tuang atas kek dan ratakan.

Saudari Zuraita Mohd Anua ada kongsikan resipi yang dicuba dari saudari Puan Fara Bakri. Kek pasti tak hangit walau kita terlebih kukus. So kali ini saya nak share resepi kek coklat moist kukus yang guna sukatan cawan.

Kredit resipi foto. Bahan Bahan Kek Coklat. Rasanya kek coklat lembap atau moist chocolate cake ni antara kek yang paling digemari orang ramai.

Simpan muffin di dalam freezer sehingga 3 bulan. Untuk kek cheese leleh rujuk Resepi Kek Cheese Leleh Gebu Hanya Guna Blender di sini. Bancuh dengan 5-6 sudu air panas.

Biasanya kalau Kek Coklat Moist ianya dikukus sahaja. 1 jam 30 minit. Bahan A dicampurkan dan.

10 Kek Cawan Kukus Milo Imej via Facebook. Masukkan ke dalam acuan kek cawan. Jom layan dulu video tutorial nak buat kek milo ni.

Peminat tegar milo boleh la cuba resepi ni ok. Moist chocolate cake 1. 3 biji telur 1 sdk esen vanilla dipukul kembang Bahan C.

Setiap kali nak sambut hari lahir buat makan-makan atau apa saja keramaian dessert pilihan mommy adalah Kek Coklat yang moist. Anak-anak dah besar dan semuanya suka masakan air tangan ibu. Bahan-bahan resepi kek milo kukus.

2Masukkan dalam bekas kukus 30 minit. Kukus selama 15 minit menggunakan api sederhana. 1 cawan susu cair.

1 cawan air panas 1. Resepi Kek Coklat Moist Kukus sumber resepi. 7 sudu makan gula.

Lagi berkilat toping coklat dan lagi banjir toping kek coklat bertambah gembira mommy. Masukkan semua dalam Mesin Pengisar. 10 Resepi Kek Coklat Moist Mudah - Tanpa Mixer Pun Boleh Kek coklat merupakan kek paling-paling digemari oleh mommy.

Istimewa resipi ini ia dibakar menggunakan ketuhar. Berbalik pada resepi ini. Baru sekarang teringat nak kongsikan resepinya bila ramai yang menanyakan pasal kek coklat yang.

KEK COKLAT MOIST KUKUS. Jika ada peluang untuk membaking kek kek coklat moist adalah pilihan mommy. Rasa manisnya pasti akan membuatkan sesiapa sahaja gembira dijamin enak tak terkata.

-2 Cawan Milo agak-agak je -2 Sudu susu pekat. 1 12 cawan tepung gandum 1 sudu teh baking powder 12 sudu teh soda bikarbonat 12 cawan serbuk koko 1 cawan minyak masak. Satukan bahan-bahan bertanda.

Bagi saya resepi kek coklat ni sangat simple dan cepat untuk. KEK COKLAT MOIST KUKUS. Resepinya juga mudah untuk diikuti.

1 cawan gula pasir saya guna 34 cawan sahaja 1 cawan serbuk koko. 12 cawan susu pekat. Assalamualaikumhai semuahari ni saya nak share resepi kek milo Cuti sekolah kan mesti anak-anak asyik mintak makan je kn jadi kite buat kek yang senang je.

KEK CHOC MOIST KUKUS. Cuma saya gantikan serbuk koko dengan milo. 1 cwn milo 1 cwn susu cair 1 cwn minyak 1 cwn gula 12 cwn susu pekat.

1 sudu makan ovalette. 1 cawan susu cair. Resepi yang saya kongsikan ni walaupun banyak bahan daripada kek milo viral tu tapi tetap senang dan mudah untuk disediakan.

Sejukkan kek sebelum dikeluarkan. Cuma guna empat bahan kukus dah siap. Kalau nak ikut macam yang saya punya ni pun boleh.

Resepi ni lebih kurang resepi kek coklat kukus yang pernah saya buat sebelum ni. Kemudian masukkan bahan ayak ke dalam bekas yang telah diisi dengan bahan-bahan coklat tadi. 1 12 cwn tepung gandum 1 sdk soda bikarbonat 1 sdk baking powder.

Ok tak nak buang masa lagi jom tengok apa bahan-bahan yang diperlukan untuk buat kek coklat sedap ni. Cuma jadi gebu atau bantat je la. 2 biji telur gred A.

Mesin bagi mix semua tak perlu air putih telur dah bantu milo tu mix. 1 sudu teh garam. Kacau milo dalam air panas sehingga milo sebatiBarulah masukkan semua bahan A ke dalam periuk dan panaskan beserta kacau atas apiTak perlu mendidih tapi biar sebati sahajaSejukkan.

Bila dh masak kek milo kukus tu sejukkan terlebih dahuluBila dah sejuk sikit terbalikkan kek tersebut lepas tu baru letak topping yerLepas tu boleh la hias nak letak coklat rice ke ape ker. Untuk kek coklat ni saya buat kecil-kecil supaya senang anak-anak nak makan. Angkat dan sedia untuk dinikmati.

Anak pun bangga je bawak bekal kek milo kukus pergi sekolah. S edapnya Kek Coklat Moist ni. RESIPI KEK KUKUS MILO MUDAH DAN CEPAT Dah bosan guna koko.

2 biji telur gred A. Kalau menggunakan freezer bag keluarkan semua udara sebelum bag di seal. Hujung minggu ni memang masanya untuk asah skill memasak dan baking.

Assalamualaikum hi harini dirah share resepi Kek Milo Viral Mengunakan 3 bahan je tapi ade 1 bahan rahsia yang dirah tambah membuatkan kek ni jadi moist. Kuning putih saya guna Saya TIDAK guna Tepung sebab tepung tak ada kt rumah. Adun sebati adunan kek dan tuang ke dalam loyang.

1 cawan minyak jagung. Kek coklat kukus bakar. Resepi kek coklat lembap mudah sedap simple.

1 cawan susu cair. Labelkan resepi dan tarikh. Kalau sebelum ini saya mempunyai a keeper recipe untuk Kek Coklat versi bakar yang ini pula boleh dijadikan a keeper recipe untuk Kek Coklat versi kukus pula.

1 sudu makan ovalette. Kek ini sangat moist gebu dan pendek kata memenuhi kriteria yang saya cari dalam sekeping kek coklat yang dimakan. 12 cawan gula pasir.

Dah siap dah kek kukus pandan niMemang lembut dan rasanya yang gebu walau guna cara mudah Selamat mencuba tau. 1 cawan susu pekat. Resepi Kek Coklat Milo Kukus Kesukaan budak-budak Resepi sukatan cawan Kalau korang suka kek coklat dengan versi lain saya juga ada kongsikan kek coklat milo kukus resepi Azlina Ina-Boleh klik link ini untuk dapatkan resepinya Resepi Kek Coklat Milo Kukus Kesukaan budak-budak Resepi sukatan cawan.

Kek coklat lembap mudah sedap. Taburkan coklat rice dan coklat chips.


Pin On Kek Milo


0 komentar: