Kamis, 30 Desember 2021

Casting Haruan Guna Katak Hidup

Guna umpan tiruan ni senang sikit nak strike haruan sebab bila dia sergap je confirm mata gewangkatak tiruan tu tertancap kat rahang haruan tu. Pada saya agak kejam jugak cucuk katak tu.


Casting Haruan Di Bandar Tak Semudah Yang Disangka Ep 117 Youtube

Habitat ideal spesis ini adalah di kawasan berair tenang.

Casting haruan guna katak hidup. Akibatnya 3 ekor katak berjaya meloloskan diri keluar dari plastik. Dia mancing haruan selalu guna katak hidup jer. Tapi abah aku guna reel la.

Besar-besar lak tu. Orang kat sini mancing toman guna umpan ikan lampam hidup. Tapi tu pun boleh dapat gak haruan hehe Abah aku ajar kalau rasa ikan makan biar dulu sampai nampak buih lepas tu baru hook up.

Nyetrum Ikan Malam Hari Pakai Alat Setrum Dapat Ikan Gabus Babon Dalam 1 Jam Hampir Se Ember Fishing Get Notified about the most recent hits and tendencies so that you are often on top of the most recent in music With regards to your pals. Mahal dah katak sekarang ni seringgit dapat 3 eko je. Cadet beli katak tiruan eupro jugak stok kecemasanhehe.

Dulu abah aku bagi rod buluh je kat aku kalau rod buluh tu tau tau jela kan tak boleh casting pun. Hanya kerana katak ini lebih mudah ditemui oleh pemancing untuk digunakan sebagai umpan berbanding diet utama haruan. Sampai rumah makan2 jap terus pegi port yang ada mama haruan tadi.

Oleh yang demikian haruan juga boleh dipancing dengan menggunakan kaedah umpan hidup yang lain seperti cicak belalang anak ikan udang dan cengkerik. Aku cuma boleh tarik biasa-biasa je. Contohnya dapat digunakan bercasting ikan haruan dan membotom bagi mencari ikan patin.

Dahulu kala pun aku belajar dengan kekili brand Seahawk RM25 ringgit je. Hari berikutnya aku pi mancing kat sungai Timun. Katak ni murah je dalam Rm7 tak macam Jump.

Cara ni biasa lah kalau nak mancing haruan kalau guna umpan katak. Guna katak hidup ni nak. Kalau guna katak biasa memang akan ada bau katak yang buat haruan jadi marah tapi lambat dan kemungkinan ikan haruan tu akan telan.

YouTuber Calculator Help you estimate YouTube channel value in seconds YouTube Video Analytics Help analyze video performance and optimize YouTube SEO YouTuber Compare Compare YouTubers in 5 dimensions and get the report YouTube Live Sub Count The best tool for real-time sub count updates every second Influencer Marketing Calculator Get Your Promotion. Katak tipu ni lagi mudah bila haruan sambar tunggu je 3 4 saat lepas tu sentak la memang terbaik. Tak pernah-pernah lagi dapat ikan haruan sebesar ni heee Masa ni menggunakan umpan katak hidup dan tiada leader pun.

Sampai ja umpan di atas air karau dua kali terus ada sambaran. Kisah kawan saya bernama Meon. Dulu abah aku bagi rod buluh je kat aku kalau rod buluh tu tau tau jela kan tak boleh casting pun.

Tapi menghampakan ntah kemana mama haruan. Sementara umpan umum yang banyak digunakan selain katak ialah cacing. Memancing haruan di kolam taman rekreasikolam memang dibenarkan memancing.

Ikan haruan atau nama saintifiknya Channa striata boleh ditemui hampir dimana-mana dalam Malaysia. Habitat dan Tabiat Ikan Haruan. Casting ikan haruan guna umpan katak hidupdi tasik pasir putih kandang lembukampung muhibah Senggarang batu pahat JohorLIKECOMENSUBSCRIBEchannel saya te.

Rasa cemburu membuatkan saya pun try casting guna katak hidup. Nyetrum Ikan Malam Hari Pakai Alat Setrum Dapat Ikan Gabus Babon Dalam 1 Jam Hampir Se Ember Fishing. Sampai skang masih ada.

Mana boleh tahan kena main je dengan haruanhehe. Yang aku pernah dengar ikan sepat ja. Rekod aku buat tahun 2014 ni.

Cara ni biasa lah kalau nak mancing haruan kalau guna umpan katak. Maklumlah selalu aku ajar guna umpan tiruan. Macam biasalah lepas dulu tali bagi masa sikit untuk sang haruan menjamah.

Anda boleh memancing ikan ini di kawasan parit tasik tali air sawah dan paya. Tapi abah aku guna reel la. Noraliyudin Meon Tangkak - Masa baru-baru berkawan dengan Meon ni.

Kali ni lampam. 14 kg haruan hehe memang berjoget la aku kan. Find the Best YouTube Video Thumbnails Check the popular thumbnails and looking for inspiration.

YouTube Keywords Tool Track winning keyword on YouTube get the. Kat situ memang port udang galah. Habis solat cadet pergi sabak bernam jap carik katak hidup.

Jangan lupe like SUBSCRIBE SHARE LIKE DAN KOMEN dibawah untuk menunjukkan sokongan anda semua kpd channel iniSaya amat HARGAI sokongan kawan2 dlm untuk. Aku cuma boleh tarik biasa-biasa je. Dalam video ni aku casting guna KodokSoftfrog daripada Ozmy dekat Port baru yang mana port ni aku tidak pernah casting sebelum ini walaupun port ni sebenarn.

Sebabnya aku tak reti budget masa untuk sentak kalau guna katak hidup. YouTube Video Title Generator Analysis popular titles gain the recommendation from YouTube search. Jadi ada suatu petang tu lepas beli katak pi casting haruan jap.

Tiga ekor haruan ni pak sedara aku yang dapat. Sementara umpan umum yang banyak digunakan selain katak ialah cacing. Assalamualaikom sahabat-sahabat semuaterima kasih kerana sudi menontonjangan lupa subscribe like Dan Komen ok gabus haruandanau snakehead.

Tak tergamak nak cucuk Abol jugak yang setkan pancing saya. Asyik terlepas je sekali sentap melambung haruan tu tapi tak lekat. Oleh yang demikian haruan juga boleh dipancing dengan menggunakan kaedah umpan hidup yang lain seperti cicak belalang anak ikan udang dan cengkerik.

YouTube Trends Find popular YouTube topics and use the YouTube trends to grow your channel. Untuk memudahkan anda tumpukan kepada tebing dan kawasan cetek. Hanya kerana katak ini lebih mudah ditemui oleh pemancing untuk digunakan sebagai umpan berbanding diet utama haruan.

Simpan kat stor sbb dia dah mula longgar satu badan. Tapi tu pun boleh dapat gak haruan hehe Abah aku ajar kalau rasa ikan makan biar dulu sampai nampak buih lepas tu baru hook up. Kekili ini juga murah dan senang untuk korang mahir berbanding kekili yang lain.

Lepas dapat lesen dia casting haruan pulak guna umpan katak hidup. Banyak jugak yang lucut sebab saiz banyak kecik2 je tapi yang penting dapat st. Buang boring masa pkp dgn aktiviti berfaedah.

Hasilnya seperti gambar di bawah. Cadet beli 4 ringgit je. Si Alip first time casting haruan guna katak hidup Azizi yang tolong cangkuk.

Port memang terbaik.


Cara Casting Ikan Haruan Guna Umpan Katak Hidup Youtube


0 komentar: